TJENESTER
Etabl. analyse fra kr 15 000
Vi lager etableringsanalyser for butikker, varehus, hypermarkeder og kjøpesenter. En enkel analyse kan utføres for 15 000 kroner, mer omfattende analyser baseres på tilbud. For deg som ekspanderer!
Vi har lang erfaring fra handelen selv og baserer vårer analyser ikke bare på statistikk, men også på vår handelskompetanse.
"Bedre med innsikt før, enn etter en etablering".
Handelsanalyser fra kr 25 000
Vi utfører handelsanalyser for kommuner, regioner og investorer. En forenklet, statisk analyse som tar kommunens handel på pulsen koster fra kr 25 000. En dynamisk, mer omfattende analyse som også viser konsekvenser av tiltak utføres etter tilbud/anbud. Der noen baserer seg på myter, anvender vi offisiell statistikk, andre typer fakta som input i analysen. Våre analyser tar hensyn til virkeligheten - ikke begrensede modellberegninger. Det skal være lett å forstå.
SWOT analyse av din verdikjede
Enten du driver butikk, kjede, grossistvirksomhet eller er produsent/leverandør, står du ikke alene. Du er avhengig av at verdikjeden ut til sluttkunden fungerer for at du skal oppnå suksess. Vi tilbyr å bidra med en SWOT analyse av verdikjeden i samarbeid med dere. 1-dags prosess m/for-etter arbeid fra kr 25 000.
Bli inspirert på en fagreise
Vi vil i år ta opp igjen vår service i forbindelse med fagreiser. Det er inspirerende og lærerikt å se hvordan andre gjør det. Franske kjeder er kjent for sine interessante butikkonsepter. UK for kjøpesentra og retail som byfornyelse og turistmagnet. Noen er interessert i små detaljer andre i de store linjer. Vi utarbeider reiseguide og informasjon om aktører som er interessante. Om ønskelig kan vi delta og gi faglige innspill på reisen/fagmøtet dere selv kjører.
Posisjonering og kommunikasjon
Tøffere tider. Faghandelskjeder blir klemt mellom store lavprisvarehus og spesialiserte nisjebutikker. I tillegg er nettbutikkene kommet på banen. Vi tilbyr posisjoneringsanalyse og innspill til hva som bør endres: Markedsføring og kommunikasjon, butikkprofilen, sortimentet osv. Én av tingene eller alle? Mye kan reddes med god kommunikasjon.
Strategi for framtidig inntjening
Trenger dere bidrag utenfra i strategiprosessen. Vi kan bidra med alt fra faglige foredrag på samlinger til å regisere og/eller lede prosessen. Vi bruker enkle verktøy som swot analyse, strategilerret, markedsanalyse og prosessteknikker. Vi har lang erfaring fra arbeide med strategi for handelsselskaper.